تماس : 021.66921684 - 09032127211

وسنه
وسنه - بک لینک - رپورتاژ آگهی » آموزش های سئو » راهنما سئو سایت های بین المللی

راهنما سئو سایت های بین المللی

راهنما سئو سایت های بین المللی
سئو سایت بین المللی به شما کمک می کند تا بازار بین المللی را بدست گیرید. اگر که در تجارت تان محصولی را به طور بین المللی عرضه می‌کنید، احتمالا یک وب سایت هم دارید و می‌ خواهید این وب سایت در تمام بازارهای مد نظرتان سودآور باشد. متاسفانه بعضی از مشاغل در این زمینه کارایی خوبی ندارند؛ برای بسیاری از شرکت‌ ها سئو سایت های بین المللی یک مسئله پیچیده و منبع دلسردی محسوب می‌ شود.

هدف این مطلب شفاف سازی این موضوع است و همچنین ارائه اطلاعاتی در رابطه با این که چه اقداماتی را باید انجام دهید تا بتوانید سایت خود را به روی بازارهای جدیدی باز کنید و سئو سایت های بین المللی را بدون مرتکب شدن اشتباهات بزرگ و خطرناک اعمال سازید. با خواندن این مقاله نکات زیر را می‌آموزید:

اقدامات مهم و ضروری که باید قبل از شروع فرآیند بهینه سازی برای بازارهای بین المللی مد نظر بگیرید.
روش هایی برای سئو وب سایت های بین المللی
نحوه جستجوی عبارت کلیدی برای سئوی وبسایت های بین المللی (به عمل متخصصین سئو برای پیدا کردن و جستجوی عبارت هایی که افراد برای پیدا کردن موضوعی مشابه در موتور جستجو وارد می کنند، جستجوی عبارت کلیدی گفته می شود)
علائم فنی مربوط به سئو سایت های بین المللی
هدف گیری جغرافیایی در رابطه با سئو سایت های بین المللی
بهینه سازی لیست محلی
لینک سازی بین المللی (لینک سازی بین المللی، عنصر کلیدی برای هر عملیات سئو است. وقتی اطمینان حاصل کنید که وبسایت شما از وبسایت های متفاوت و زیادی در سراسر دنیا لینک گرفته است، به موتورهای جستجو این سیگنال را می دهید که وبسایت شما مهم و معتبر است. این یعنی احتمال آنکه آنها مشتریان را به سمت شما هدایت کنند بالا است.)

نکته: همیشه نیازی نیست که یک وب سایت یا subdirectory جدید برای هر کشوری داشته باشید ولی باید برای تصمیم گیری در این رابطه با دقت عمل کنید. اگر یک landing page خاص برای بازار اسپانیا می‌ سازید و باقی قسمت‌ های سایت به زبان انگلیسی هستند، ممکن است که مخاطبانی را که به عنوان هدف خود در نظر گرفته‌ اید، گمراه کنید. مهم است که وسعت تقاضا و عناصر مورد نیاز برای سایت یا زیرمجموعه (subfolder) پتانسیل جدید را برای مناطق و یا زبان‌ هایی خاص در نظر بگیرید.

آیا تجارت شما آمادگی لازم را برای توسعه به سمت بازارهای جدید دارد؟

قبل از این که به توضیح مسائل فنی بپردازیم، چند نکته زیرساختی را باید در نظر بگیریم زیرا متاسفانه تجارت‌ هایی هستند که این موارد را در نظر نمی‌ گیرند و در نتیجه دچار مشکلاتی پیچیده می‌شوند؛ مشکلاتی که سئو سایت های بین المللی به تنهایی نمی‌ تواند آن‌ ها را برطرف کند.

تحقیق در مورد بازار

آیا در کشورهایی که به دنبال مشتری هستید، حتما بازاری برای خدمات و محصولات شما وجود دارد؟ این سوال کمی ساده به نظر می‌ رسد ولی تاجرانی بوده‌ اند که فکر می‌ کردند کشور هدف مورد نظرشان نیاز بالایی به محصول آن‌ ها دارد اما محصولات یا خدمات آن‌ ها در این بازارها به طور آنلاین خریداری نشده است. عدم توجه به پتانسیل بازارهای بین المللی می تواند شکست های سنگینی را در پی داشته باشد. گوگل در این زمینه ابزاری را ارائه کرده است با این حال توصیه می‌ شود که در این رابطه تحقیقات زیادی را انجام دهید.

شما همچنین می‌ خواهید میزان رقابت را هم در بازارهای بین المللی مد نظر خود بسنجید: رقیبان شما چه محصولاتی را عرضه می‌ کنند و روش بازاریابی آن‌ ها چیست؟ چرا محصولات شما بهتر از محصولات رقیبانتان هستند؟ اگر که محصول شما از محصول سایر شرکت‌ ها بهتر نیست مهم است که کیفیت آن را نسبت به کیفیت محصولات رقیب بهتر کنید. اقدامات رقبایتان را در نظر بگیرید و اقدمات بهتری را انجام دهید؛ وب سایت، USP (پیشنهاد فروش منحصر به فرد)، استراتژی و … خود را ارتقاء دهید. انجام همه این کارها برای پیشی گرفتن از شرکت‌ های رقیب ضروری است زیرا ممکن است که این شرکت‌ ها نسبت به شما از مزیت محلی بودن برخوردار باشند.

آماده سازی خدمات لجستیکی

اگر که در تلاش هستید که خدمات و محصولات تان را در بازارهای بین المللی عرضه کنید، باید برای تجارت آماده شوید و فرآیند آن را به طور کامل طی کنید؛ باید برای این کار تحقیق کنید، تلفن بزنید، جنبه‌ های مختلف تجارت را در نظر بگیرید و …؛ با توجه به این امر شما باید همه توزیع کنندگان محلی را بشناسید، تلفن‌ های تماس آن‌ ها را داشته باشید، نسبت به افرادی که وظیفه برقراری تماس‌ ها و ارسال ایمیل‌ ها را بر عهده دارند آشنایی پیدا کنید، زمان‌ های تحویل محصولات به صورت بین المللی و هزینه‌ های مربوط به آن‌ ها را در نظر بگیرید و … .

در مجموع می‌ توان گفت که بررسی‌ های محلی باید به صورت یکپارچه و موثر انجام شوند و نتایج آن‌ ها می‌ توانند نقش یک کلید طلایی را برای شما ایفا کنند.

پیام رسانی

زبان در ایجاد یک شخصیت منحصر بفرد، دورنمای جهانی و درک افراد نقش بسیار مهمی را ایفا می‌ کند. برای این که تاثیر این عنصر را درک کنید تنها کافی است که یک عبارت با معانی فرهنگی مختلف را در یک محیط عمومی بیان کنید تا متوجه عواقب آن شوید.

اگر که می‌خواهید وب سایت خود را برای بازارهای خارجی طراحی کنید، توصیه می‌ شود که آن را به زبان افراد بومی آن بازار طراحی کنید. رعایت کردن این نکته نیازی به توضیح ندارد با این حال دیده شده است که وب سایت‌ هایی مثلا برای بازار کشورهای فرانسه یا آلمان تنها با زبان انگلیسی یا حتی در مواردی بدتر با ترکیبی نامناسب از دو زبان مبدا و مقصد طراحی شده‌ اند به این نحو که صفحه اول سایت آن‌ ها به زبان کشور مقصد و صفحه محصولات آن‌ ها به زبان مبدا بوده است. اگر که می‌ خواهید سایتی را برای بازاری خارجی طراحی کنید، باید کامل و پایدار عمل کنید و سایت خود را به زبان مقصد طراحی نمایید.

بازارهای بین المللی,سئو سایت,سئو سایت های بین المللی

علاوه بر این تا جای ممکن از سرویس گوگل ترنسلیت (Google Translate) استفاده نکنید. این سرویس زمانی که می‌ خواهید یک نوشیدنی پرتغالی را سفارش دهید، کارایی دارد ولی برای داشتن ارتباطی موثر در مورد نرم افزار IT شما با مشتریان موردنظرتان هیچ کاربردی ندارد. سرویس‌ هایی مانند گوگل ترنسلیت نمی‌ توانند ضرب المثل‌ ها را به طور صحیح ترجمه کنند. برای داشتن ارتباط موثر مطلب شما باید علاوه بر ترجمه محتوایی، بومی سازی هم شود.

در نهایت به این نکته هم توجه کنید که اشخاص و تجارت‌ های مختلف احتمالا در این بازار جدید با مسائل و نیازهایی متفاوت از مسائل و نیازهای شما مواجه هستند به همین دلیل باید چنین مواردی را هم در مطلب خود پوشش دهید تا بتوانید میزان ارتباط و تاثیرگذاری محتوای سایت خود را نسبت به بازار موردنظرتان تا جای ممکن افزایش دهید. به عبارت ساده باید ارزش‌ های تجاری خود را به زبان مشتریان خود بازگو کنید.

موارد زیرساختی بیشتری در دنیا جهت سئو مناسب برای سایت های بین المللی مطرح شده است، با این حال موارد فوق مهمترین آن‌ ها برای شروع هستند.
اصول پایه سئو وب سایت های بین المللی

سئو سایت های بین المللی از برخی جنبه‌ ها یک موضوع کاملا فنی است ولی یک موضوع پیچیده نیست بلکه تنها باید به شیوه صحیح اعمال گردد. من در این قسمت می خواهم این مسئله را به زبان ساده برای شما شرح دهم و اطمینان حاصل کنیم که اگر وب سایتی را برای هدف قرار دادن یک کشور مشخص ساخته اید، این وب سایت در موتورهای جستجوی مربوطه پیدا می شود. اگر به یک موتور جستجو نگویید که کشور خاصی را مد نظر دارید، آن موتور جستجو حتی در صورتی که محتوایتان را به زبان کشور موردنظرتان نوشته باشید، نمی‌ تواند بفهد که چه کشوری را در نظر دارید. باید به وضوح ربات‌ های موتور جستجو را هدایت کنید تا محتوای شما در منطقه مناسب ایندکس شود. سئو سایت های بین المللی برای انجام این کار طراحی شده است.

اولین نکته‌ ای که باید مد نظر قرار گیرد این است که جستجوها و حجم جستجوها جهانی نیستند. عبارت‌ های کلیدی اصلی و مورد نظر شما در شهر یا کشورتان به حد معینی جستجو می‌ شوند ولی ممکن است که در خارج از منطقه شما این حد از جستجو را نداشته باشند به همین دلیل لازم است که تحقیقاتی را در رابطه با عبارت‌ های کلیدی و رقبایتان در مکان‌ های مرتبط با زبان‌ های مرتبط انجام دهید. SEMRush یک ابزار مناسب برای انجام این کار است.

در مرحله دوم باید ببینید که آیا از برخی مناطق ترافیک جستجو دریافت می‌ کنید یا خیر. شما می‌ توانید با استفاده از ابزار Google Analytics و سربرگ Geo > Location در قسمت Audience نسبت به ترافیک موجود در مورد جستجوی محتوایتان در زبان‌ ها و مکان‌ های مختلف آگاه شوید.

سئو وب سایت های بین المللی,سایت های بین المللی,سایت های چند زبانه

همان طور که در مثال فوق مشاهده می‌ کنید، یک وب سایت در چند کشور جستجو شده علی رغم این که اصلا برای این کشورها طراحی نشده است. اگر که طراحان این وب سایت به طور خاص برخی از این مناطق را هدف قرار دهند، به نتایج خوبی می‌رسند زیرا از آن جایی که سایت این افراد، مخاطبان ساکن در این کشورها را به طور هدفمند مخاطب قرار می‌ دهد، میزان ترافیک جستجوی آن به میزان قابل توجهی افزایش می‌ یابد.

نکته سومی که باید مد نظر قرار دهید این است که گوگل شاید در کشورش یک پادشاه باشد ولی لزوما در همه جهان چنین نفوذی ندارد.

بازارهای بین المللی,سئو سایت,سئو سایت های بین المللی

نمودار فوق نشان می‌دهد که گوگل موتور جستجوی اصلی در چین، روسیه و ژاپن نیست؛ چین مانند دیگر کشورهای آسیای جنوب شرقی از موتور جستجوی Baidu، روسیه مانند بعضی از کشورهای اروپای شرقی از موتور جستجوی Yandex و ژاپن بیشتر از موتورهای جستجوی Baidu، Bing و Naver استفاده می‌کند.

بعد از این که تحقیقات خود را انجام دادید، می‌توانید وب سایت خود را متناسب با سئو سایت های بین المللی طراحی کنید. در قسمت بعدی این مقاله، به ارائه توضیحاتی برای طراحی چنین سایتی پرداخته شده است.
منبع:نیوسو

تگ ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code