تماس : 021.66921684 - 09032127211

وسنه
وسنه - بک لینک - رپورتاژ آگهی » دسته‌بندی نشده » راهنما اعمال تخفیف ویژه فروشگاه های اینترنتی

راهنما اعمال تخفیف ویژه فروشگاه های اینترنتی

راهنمای اعمال تخفیف ویژه فروشگاه های اینترنتی
تخفیف فروشگاه اینترنتی یا Flash sale در تجارت الکترونیک و بازاریابی اینترنتی، جهت افزایش فروش و بالا بردن بازدید فروشگاه اینترنتی به کار می رود. در سال ۲۰۱۲ فروشگاه اینترنتی J.C Penny، از ارائه بن تخفیف خودداری کرد. در عوض، محصولاتی جدید با شعار “تخفیف همه روزه” ارائه کرد. ایده خوبی به نظر می رسد! اینطور نیست؟ اما در سال ۲۰۱۲، فروش تخفیف دار محصولات در این فروشگاه آنلاین، ۲۵% کاهش پیدا کرد.

مدیران این فروشگاه دریافتند که قبلا، با افزایش قیمت محصولات و بعد ارائه تخفیف بر روی آنها، فروش بیشتری داشتند. به این روش، “فروش لحظه آخری” گفته می شود. مردم زمانی که احساس می کنند تخفیف زیادی شامل محصولات می شود، بیشتر به خرید تشویق می شوند. در صورتی که چنین وضعیتی در روش “تخفیف همه روزه” پیش نمی آید.

با اینکه مثال فروشگاه J.C Penny کمی عجیب به نظر می رسد، برای افرادی مانند Ms. Fobes، وبلاگ نویس و صاحب فروشگاه Penny Pinchin’ Mom، اصلا عجیب نیست. Ms. Fobes در مصاحبه ای با مجله نیویورک تایمز گفته است که وقتی تخفیف فروشگاه J.C. Penney تمام شد، دیگر از آن خرید نکردم. به این دلیل که “برای کسی مثل من، که همیشه به دنبال تخفیف است، دیدن تخفیف ۲۰ درصدی معنی این را می دهد که می توانم پولم را ذخیره کنم. چنین چیزی واقعا من را تشویق به خرید می کند.”

اگر شما هم با نظر Ms. Fobes درباره تخفیف موافق هستید، باید بگویم که تنها نیستید. خریداران اغلب وقتی متوجه تخفیف اجناس می شوند، تشویق می شوند که بیشتر خرید کنند. خوشبختانه، مسئله روانی که پشت تخفیف وجود دارد فقط برای مغازه های فیزیکی نیست. بلکه درباره فروشگاه های اینترنتی نیز صدق می کند.

Flash sale چیست؟

flash sale چیست,بازاریابی اینترنتی,تخفیف اجناس

تخفیف فروشگاه اینترنتی (Flash sale)، تخفیف کوتاه مدتی است که فروشگاه اینترنتی آن را بر روی محصولات خود اعمال می کند. این تخفیف معمولا برای کمتر از ۲۴ ساعت قابل استفاده است. هدف تخفیف ویژه فروشگاه اینترنتی، ترغیب خریداران آنلاین به خرید بیشتر، افزایش آگاهی نسبت به برند (Bran Awareness)، افزایش وفاداری مشتریان و ترغیب مشتریان برای بررسی محصولات بدون تخفیف موجود در سایت است.

تخفیف فروشگاه اینترنتی می تواند به طور متوسط، معاملات را تا ۳۵% افزایش دهد. علاوه بر افزایش درآمد، جشنواره فروش تخفیف دار می تواند به کسب و کار اینترنتی شما کمک کند تا از شر کالاهایی که تعداد زیادی از آنها را در انبار دارید راحت شوید و موجودی انبار خود را تثبیت کنید. مهم تر از همه اینکه، تخفیف خرید اینترنتی معمولا مخاطبین زیادی را به سایت شما می آورد و بازدیدکنندگان را تشویق می کند محصولات بدون تخفیف را نیز خریداری نمایند.

به منظور اینکه ارتباط بهتری با مخاطبین خود داشته باشید و بهتر در دنیای آنلاین حضور داشته باشید، لیستی از هفت گام ساده برای اعمال تخفیف در فروشگاه اینترنتی، به همراه مثال هایی از تخفیف های موفق فروشگاه های اینترنتی تهیه کرده ایم.

چطور با هفت گام ساده، برای فروشگاه اینترنتی خود تخفیف در نظر بگیریم؟

هدف فروش تخفیف دار خود را بشناسید:

تخفیف فروشگاه اینترنتی به شما کمک می کنند چندین کار را به موازات هم انجام دهید. تمرکز بر روی یک هدف نیز به شما کمک می کند میزان موفقیت خود را بسنجید. بیایید کمی مسئله را ساده تر کنیم: آیا مقدار اضافی از یک محصول را در انبار دارید که فروش خوبی ندارد؟ آیا می خواهید مردم را روی چند محصول مختلف متمرکز کرده و به این ترتیب موجودی کالاهای خود را تثبیت کنید؟ آیا می خواهید با اعمال تخفیف بر روی محصولات باکیفیت، ترافیک سایت خود را افزایش دهید؟ تمرکز بر روی هدف می تواند به شما کمک کند کالاهای مناسبی را برای Flash sale انتخاب کنید.

محصول مناسبی را برای بازار ایده آل خود انتخاب کنید:

با اینکه کمی با گام اول تناقض دارد، اما باید توجه کنید “هر” محصولی که بخواهید را نمی توانید انتخاب کنید. محصولی که انتخاب می کنید باید با مخاطب هدف شما همخوانی داشته باشد. اگر به دنبال مشتریان همیشگی هستید، باید تخفیف را بر روی محصولاتی بگذارید که این محصولات افراد مورد نظر شما را تشویق می کنند روی سایت شما کلیک کنند.

زمان آغاز تخفیف فروشگاه اینترنتی را از پیش اعلام کنید:

مردم دوست دارند پیش از خرید، درباره محصول مورد نظر خود تحقیق کرده و نظر دیگر کاربران را بخوانند. بنابراین بهتر است از قبل، درباره زمان شروع تخفیف ویژه فروشگاه اینترنتی به مشتریان خود اطلاع دهید. به این ترتیب می توانید با ساخت ایمیل ها و پست های جالب شبکه های اجتماعی، در شبکه های اجتماعی و سرویس های ایمیل، ارتباط بهتری با کاربران برقرار کنید.

تخفیفی که ارائه می دهید را به درستی بیان و تفهیم کنید:

باید تخفیفی که می دهید کاملا واضح و ملموس باشد: ذخیره ۵$ در هر ۱۰۰$ احتمالا به اندازه ای که می خواهید، توجه مردم را جلب نخواهد کرد. پس نحوه عنوان پیشنهاد خود را درست کنید. شما می توانید پیشنهاد خود را به دو روش مختلف مطرح کنید: “X$ تخفیف بگیرید”، که بیشتر بر روی به دست آوردن چیزی تاکید می کند. ” X$ ذخیره کنید” که بیشتر بر روی جلوگیری از هزینه تاکید می کند. با اینکه انتخاب روش مناسب به مخاطب مورد نظر شما بستگی دارد، اما به طور کلی، مردم بیشتر می خواهند چیزی را از دست ندهند! برای همین هم از دست دادن تخفیف، برای آنها درست مثل یک درد است.

مدت زمان کوتاهی برای تخفیف فروشگاه اینترنتی در نظر بگیرید:

دلیل موثر بودن تخفیف فروشگاه اینترنتی، تحمیل کردن فشار به مخاطب برای خرید است. باید کاربران، فشار را حس کنند: تخفیف ۳ ساعته فروشگاه اینترنتی، با نرخ فروش ۱۴% بیشترین نرخ فروش را دارد. بهتر است فروش تخفیف دار شما ۲۴ ساعت به طول نیانجامد.

فهرست انبار خود را چک کنید:

برای آنکه تخفیف فروشگاه اینترنتی شما بیشترین بازدهی را داشته باشد، باید حتما میزان کافی از محصولات را در انبار خود داشته باشید. از کمپانی لجستیک استفاده کنید تا آمار محصولات خود را دقیق داشته باشید. قطعا نمی خواهید قبل از موعد، تخفیف ویژه فروشگاه اینترنتی خود را پایان دهید و تجربه منفی از برند خود به مردم بدهید.

برای ارسال و تحویل کالا آماده باشید:

اگر مشتریان شما مجبور باشند یک ماه برای تحویل کالاهایی که سفارش داده اند صبر کنند، قطعا به شما وفادار نخواهند ماند. در دنیای تجارت الکترونیک امروز که انتظار تحویل کالا در همان روز یا روز بعد وجود دارد، باید از قبل برای ارسال کالاهای زیادی آمادگی داشته باشید تا بتوانید از ابتدا تا پایان، بهترین تجربه را برای مشتریان خود رقم بزنید.
منبع:نیوسو

تگ ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code