تماس : 021.66921684 - 09032127211

وسنه
وسنه - بک لینک - رپورتاژ آگهی » دسته‌بندی نشده » بازاریابی عالی محتوا با قانون یک درصد

بازاریابی عالی محتوا با قانون یک درصد

بازاریابی عالی محتوا با قانون یک درصد
در بازارایابی محتوایی خود با قانون یک درصد، پیشرفت را تجربه کنید. در بازاریابی اینترنتی، حرکت مداوم و آرام رمز موفقیت واقعی است.

اگر بازاریابی محتوایی شما کارآمد نیست، از خودتان دلیل آن را سوال کنید و بعد اصلاحات کوچکی بر روی آن پیاده کنید تا در بلندمدت تاثیرات زیاد آن را شاهد باشید.

بازاریابی محتوایی برای بسیاری از کسب و کارها کار سختی است. چرا؟ چون نمی توانید سریعا از آن نتیجه بگیرید.

بازاریابی محتوایی نیاز به زمان، تلاش و حوصله زیاد برای یک بازی طولانی دارد، نه یک بازی کوتاه.

برای بازاریابی محتوایی باید سرمایه گذاری کنید و انتظار بازگشت سریع سرمایه را هم نداشته باشید. با اینکه چنین امری برای بازاریابی محتوایی صادق است اما بارها و بارها ثابت شده که بازاریابی محتوایی موثر است.

اما بیایید فرض کنیم اشتیاق شما برای بازاریابی محتوایی در حال از بین رفتن است و دیگر مطمئن نیستید که بازاریابی محتوایی راه به جایی برد! بعلاوه، مدتی است بازاریابی محتوایی انجام می دهید اما آن نتایجی که به دنبالش هستید را نمی بینید.

چطور می توانید این مشکل را برطرف کنید؟ چطور می توانید به خودتان این اطمینان را بدهید که بازاریابی محتوایی موثر است و برای صدها کسب و کار دیگر اثرگذار بوده است.

چرا بازاریابی محتوایی شما با شکست مواجه می شود؟

بیایید بازی کوچکی انجام دهیم تا پاسخمان را پیدا کنیم. به این بازی می گوییم “پنج چرایی” و این بازی به ما کمک می کند مشکل را بشکنیم و پنج سوال تکراری بپرسیم تا ریشه اصلی مشکل خود را پیدا کنیم:

مشکل: بازاریابی محتوایی ما کارآمد نیست.

چرا؟ – چرا بازاریابی محتوایی شما کارآمد نیست.

هیچ نتایج مثبتی تا به حال ندیده ایم.

چرا؟- چرا تا به حال هیچ نتیجه مثبتی ندیده اید؟

محتوای وب سایت ما باعث افزایش ترافیک ورودی به سایت نمی شود به همین دلیل هم مشتریان هدایت شونده (Leads) و خریداران بیشتری نصیبمان نمی شود.

چرا؟ – چرا محتوای شما باعث افزایش ترافیک ورودی به وب سایت نمی شود و مشتریان هدایت شونده و خریداران بیشتری را نصیبتان نمی کند؟

ما برنامه زمان بندی مدونی برای تولید محتوا نداریم که به ما در افزایش ترافیک ورودی سایت کمک کند.

چرا؟ – چرا برنامه زمان بندی مدونی برای تولید محتوا ندارید که به شما برای افزایش ترافیک ورودی به سایت کمک کند؟

ما در درون تیم برای هماهنگ کردن اولویت ها و منابع خود به سختی تلاش می کنیم و می خواهیم همپای برنامه زمان بندی پیش رویم.

چرا؟ – چرا در درون تیم برای هماهنگ کردن اولویت ها و منابع خود به سختی تلاش می کنید و می خواهید همپای برنامه زمان بندی پیش روید؟

ما پروسه ای درون تیم تولید محتوا خودمان نداریم که اجرای موفقیت آمیز استراتژی بازاریابی محتوا را برای ما ساده تر کند.

البته این بازی را می توانید در بیش از ۵ مرحله انجام دهید اما تا همین جا هم خیلی سریع متوجه شدیم که مشکل اصلی و ریشه ای ما مشکل پروسه درون تیم ماست. من تا به حال چند مرتبه دیده ام کسب و کارهایی که به تازگی بازاریابی محتوایی انجام می دهند یا حتی تجربه متوسطی از بازاریابی محتوایی دارند، خودشان را برای موفقیت آماده نکرده اند!

چرا؟ چون نگاهشان به مسائل اشتباه است…

سیستم ها، نه هدف ها

اهداف عالی هستند. من عاشق اهداف هستم و شما هم همینطور. اما فکر می کنم شما هم موافق هستید، چیزی که همه ما بیشتر درباره اهدافمان می پسندیم، رسیدن و دستیابی به آنهاست. موفق شدم! تونستم! در این صورت اهداف عالی هستند. هیچوقت آرزوهای بزرگ در سر داشتن بد نیست. به خصوص زمانی که ROI یا نرخ بازگشت سرمایه ما ثابت می کند درآمد خوبی داریم.

مشکل اینجاست که ما اهداف را برای آینده خیلی دور در نظر می گیریم و آنها را تصور می کنیم، اما زمانی که این میان است را فراموش می کنیم. این فضای خالی، همان زمان “خسته کننده” قبل از رسیدن به هدف است که در ذهن ما طلایی ترین لحظه است.

ما کار سختی که باید برای رسیدن به هدف انجام دهیم را فراموش می کنیم. فراموش می کنیم چه گام هایی را باید امروز برداریم تا سالهای بعد، ROI یا نرخ بازگشت سرمایه خوبی داشته باشیم و به درآمد خوبی برسیم. ما سیستمی که ما را در رسیدن به اهدافمان یاری کند نمی سازیم.

بازاریابی محتوایی مایکروفر نیست. ما نمی توانیم آن را فقط تنظیم کرده و بعد دنبال کار خودمان برویم. بلکه باید به کسب و کار خود توجه کرده و اصلاحات مداومی را ایجاد کنیم که ما را به سمت جلو و به طرف هدف هایمان راهی کند.

ورزشکاران از قدرت سیستم ها آگاه هستند. آنها می دانند که اگر می خواهند به هدف خود برسند، باید بنچمارک هایی (معیار سنجش) برای خودشان معین کنند و اطلاحات کوچکی انجام دهند تا در درازمدت به آن چیزی که می خواهند برسند. آنها اگر طبق برنامه زمان بندی خود، هر هفته یک پوند وزن اضافه کنند، در پایان برنامه خود می توانند به هدفی که می خواستند برسند.

ما به عنوان بازاریاب های محتوا، می توانیم از این رویکرد چیزهایی بیاموزیم. چون برخلاف اهداف، تغییر سیستماتیک تدریجی:

واقعی و قابل دستیابی است؛
نیاز به پیشرفت های مداوم دارد؛
می تواند پس از مدتی نتایج خوبی را به دنبال داشته باشد.

همانطور که در مثال سناریوی “پنج چرایی” دیدیم، دلیل ریشه ای نتایج ضعیف ما، مشکل در پروسه تیم بود که می توانست به سادگی و با استفاده از تفکرات سیستماتیک حل شود. ما برای پیشرفت در برنامه بازاریابی محتوایی نیاز به پروسه داریم، نه فقط برای فکر کردن به آن.

همه ما به خوبی می توانیم اهدافی را مشخص کنیم، اما باید به خاطر داشته باشیم بازاریابی محتوایی اتفاقا اصلا به محتوا ربطی ندارد. بازاریابی محتوایی مربوط به هماهنگ کردن اولویت ها، فرآیندها و افراد به منظور ساخت سیستمی است که نتایج ملموسی را رقم می زند.

قانون یک درصد در رابطه با اهداف حاشیه ای

بازاریاب های محتوا,بازاریابی اینترنتی,بازاریابی محتوایی

Seth Godin : صبر کردن برای عالی بودن، هیچگاه بهتر از پیشرفت های تدریجی نیست.

در حال حاضر، این یکی از بهترین نقل قول ها برای بازاریابان محتوا است. بعلاوه، این جمله را می توان بهترین تایید برای استراتژی سیستماتیک برای تولید محتوای داخلی در نظر گرفت.

پیشرفت آن چیزی است که سیستم ها بر اساس آن ساخته می شوند و غایت طلبی دلیل مرگ و نابودی آنهاست. وقتی مدام منتظر اتفاقات درست هستید، چطور می توانید پیشرفت کنید؟ افکار خود را دور بریزید، هرکار که در توان دارید انجام دهید و محتوای خوب بسازید.

البته، با اینکه حتما باید محتوای باکیفیت تولید کنید اما نباید تداوم را فدای تعالی کنید. گذشته از اینها، میزان زمانی که بازاریابی محتوایی برای نشان دادن نتایج نیاز دارد، حدود شش ماه است. بنابراین باید در طول این مدت به صورت مداوم دست به تولید محتوا بزنید.
پیشرفت آن چیزی است که سیستم ها بر اساس آن ساخته می شوند و غایت طلبی دلیل مرگ و نابودی آنهاست.
اگر به صورت مداوم کار کنید و متعهد به تولید محتوا در طی زمان باشید، می توانید هر زمان که دکمه انتشار را فشار می دهید، پیشرفت کنید.

گذشته از این، هرچقدر بازاریابی محتوایی به اعداد بستگی دارد، به انسان ها نیز بستگی دارد. هرچه صفحات و پست های بیشتری در وب سایت خود داشته باشید، همانطور که ذیلا در نمودار Hubspot مشاهده می کنید، ترافیک و مشتریان هدایت شونده شما به صورت نمایی افزایش پیدا می کنند. همانطور که در نمودار مشاهده می کنید، صعودی پیرامون انتشار ۳۰۰ پست وبلاگی (که البته یک شبه اتفاق نمی افتد و نیاز به تلاش و پیشرفت های کوچک ولی مداوم دارد) وجود دارد.

اغلب به استراتژی دستاوردهای حاشیه ای، قانون یک درصد گفته می شود. دلیل این نامگذاری این است که اگر هر روز تنها ۱% پیشرفت داشته باشید، می توانید در درازمدت اثر چشمگیری و قابل توجهی را شاهد باشید.

شاید یک درصد عدد کوچکی به نظر برسد، اما در محیط کسب و کار بسیار بزرگ است. اغلب کسب و کارهایی که استراتژی بازاریابی محتوایی دارند می توانند طرز تفکر خود را به سمت استراتژی سیستماتیک دستاوردهای حاشیه ای یک درصدی در هر روز (این استراتژی سیستماتیک همانطور که در متن نیز گفته می شود، خواهان پیشرفت های کوچک و یک درصدی در هر روز است) سوق دهند.
منبع:نیوسو

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code