تماس : 021.66921684 - 09032127211

وسنه
وسنه - بک لینک - رپورتاژ آگهی » آموزش های سئو » اهمیت تجربه کاربری یو ایکس در سئو سایت

اهمیت تجربه کاربری یو ایکس در سئو سایت

اهمیت تجربه کاربری یو ایکس در سئو سایت
تجربه کاربری ux و سئو سایت ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند. فرضیه اشتباهی وجود دارد که می‌گوید سئو تنها شامل لینک سازی و استفاده از عبارت های کلیدی مرتبط در محتوا است. با اینکه این دو استراتژی بسیار مهم هستند، گوگل و دیگر موتورهای جستجو موارد بسیار بیشتری را برای رنک کردن وب سایت ها در نظر می‌گیرند.

فاکتورهایی که تجربه کاربری (User Experience) را تشکیل می‌دهند، در تکنیک های سئو مهم هستند. اینکه آیا سایت شما سریع، امن و موبایل فرندلی است؟ آیا محتوای باکیفیتی در سایت خود دارید که کاربران با آن ارتباط برقرار کنند و آنها را تشویق به ماندن در سایت شما کند؟ آیا سایت شما سریعا بارگذاری شده و بررسی آن ساده است؟

اینها معیارهایی هستند که گوگل و دیگر موتورهای جستجو زمان رتبه بندی وب سایت ها در نظر می گیرند. با توجه به مواردی که گفته شد، این مطلب را مطالعه کنید تا بهتر متوجه شوید تجربه کاربری ux چه ارتباطی با بهینه سازی وب سایت ها برای موتورهای جستجو دارد.

چرا UX برای سئو اهمیت دارد

گوگل طی سال های گذشته، تغییرات زیادی کرده است. این غول موتور جستجو به طور منظم الگوریتم های خود را به‌روز می‌کند تا اطمینان حاصل کند برای کاربران بهترین نتایج نمایش داده می شود. در هر آپدیتی که گوگل ارائه می دهد، بیشتر بر روی کاربر و کاربر پسند بودن نتایج تمرکز می‌کند. ما تغییراتی در صفحه نتایج جستجو (SERP) مانند پنل دانش (Knowledge Panels) و Rich Snippet و آپدیت های الگوریتمی می بینیم که نشان می دهند تجربه کاربری ux چقدر برای گوگل مهم و حیاتی شده است. کافی است به الگوریتم RankBrain توجه کنید تا متوجه صحبت های من شوید.

معرفی RankBrain

الگوریتم RankBrain در سال ۲۰۱۵ معرفی شد و سومین فاکتور بسیار معنادار در تشخیص ارزش سئو وبسایت، تنها با توجه به محتوا و لینک ها تلقی می شد. RankBrain بیشتر به معیارهای رفتاری توجه می کند. برای مثال pages per session، بانس ریت، Dwell time(مدت زمان ماندن در سایت) و نرخ کلیک طبیعی (organic CTR). این معیار ها به موتور جستجو می گویند آیا کاربر تجربه خوبی در وب سایت داشته است یا خیر.

گذشته از اینها اگر کاربری وب سایت شما را چند بار بازدید کند، زمان خوبی را در آن سپری ‌کند و به سادگی بتواند در وبسایت گشت و گذار کرده و آن را بررسی کند، به گوگل این پیام را میدهد که تجربه کاربری خوبی داشته است و به این ترتیب رنگ و رتبه شما افزایش پیدا میکند. از سوی دیگر اگر کسی وبسایت شما را به محض ورود به آن ترک کرده و به صفحه نتایج گوگل باز گردد، به گوگل پیام را میدهد اطلاعاتی مرتبط با آنچه که می خواسته پیدا نکرده و همین مسئله باعث می شود رنک و رتبه شما کاهش پیدا کند.

UX و سئو برخی اهداف مشترک دارند

UX به سئو مربوط است به این دلیل که هر دو اهداف مشابهی دارند. اگر طی چند سال گذشته سئو سایت را دنبال کرده باشید، می دانید که دیگر سئو تنها به معنای رنک و رتبه گرفتن برای عبارت های جستجو نیست. حالا سئو می خواهد به جستجوکننده ها اطلاعاتی بدهد که پاسخ سوالاتشان است. اینجا است که UX و SEO با هم تعامل دارند. هدف هر دو آنها کمک به کاربران با ارائه اطلاعات مرتبط است. سئو به فرد، محتوایی که نیاز دارد را می دهد و UX زمانی که کاربر به یک صفحه وب می رود، به سوالاتش پاسخ می دهد.

تکنیک های مهم سئو که بر روی UX تاثیرگذار هستند

استراتژی سئو,اهمیت تجربه کاربری,تجربه کاربری ux

خیلی مهم است که تکنیک های متداول سئو و تولید محتوا که بر روی UX تاثیرگذار هستند را بدانید:

تگ تصاویر و تیترها ضروری هستند. تگ تصاویر زمانی که تصاویر بارگذاری نمی شوند، اطلاعاتی به کاربر می دهد. با ساخت تگ تصویر اطمینان خواهید داشت که چه در صورت وجود و چه در صورت عدم وجود تصویر، کاربر تجربه تقریبا مشابهی خواهد داشت. تیترها به شما کمک می کنند محتوای صفحه را ساختار بندی کرده و خوانایی آن را افزایش دهید.
محتوای شما باید بیش از ۶۰۰ کلمه داشته باشد تا مطمئن باشید پاسخی کامل و جامع به سوال کاربر داده اید.
موبایل فرندلی بودن نیز بسیار ضروری است چرا که موبایل ۵۲٫۲ درصد از سهم بازار را تشکیل می دهد. در واقع، از سال ۲۰۱۶ استفاده موبایل از اینترنت بیشتر از دسکتاپ شده است.
سرعت صفحه نیز نقش اساسی دارد. هیچ کس نمی خواهد دو ثانیه برای بارگذاری صفحه صبر کند. اینترنت باید برای کاربران خود راحتی به ارمغان آورد. تا به حال چندبار پیش آمده است که برای بارگذاری یک صفحه صبر کنید و بعد مجبور شده باشید چند بار دکمه refresh را فشار دهید؟

چگونه باید تجربه کاربری بهتری فراهم کنیم

خوشبختانه، حالا درک بهتری از اهمیت تجربه کاربری ux در بهینه سازی وب سایت ها برای موتورهای جستجو دارید. اما چطور باید تجربه کاربری سایت خود را با توجه به سئو بهبود دهید؟

استراتژی های سئو و تجربه کاربری خود را هماهنگ کنید: اولین کاری که باید انجام دهید این است که اطمینان داشته باشید این دو استراتژی یکپارچه هستند. گذشته از این، یکی از اهداف اصلی وب سایت شما باید گردآوری مشتری های هدایت شونده و تبدیل های بیشتر باشد. UX و سئو هر دو نقش حیاتی در رسیدن به این هدف دارند اما اگر می خواهید موفق شوید باید این دو را با هم هماهنگ کنید.
بر روی طراحی هایی تمرکز کنید که با اصول سئو هماهنگ باشند: این کار شامل گذاشتن نام و دسکریپشن مناسب بر روی محصولات، ساخت مسیر ناوبری وب سایت (Navigation) ساده و واضح و ساخت محتوایی است که هم برای بازدیدکننده ها و هم برای موتورهای جستجو مناسب باشد.
برای طراحی ریسپانسیو سرمایه گذاری کنید: هیچ دلیلی برای داشتن وب سایتی که برای استفاده در تمامی پلتفرم ها آن هم در سال ۲۰۱۸ طراحی نشده است، وجود ندارد. گفته می شود که تا سال ۲۰۲۰، ۲٫۸۷ میلیارد کاربر تلفن همراه وجود خواهد داشت. بنابراین فکر کنید به اینکه اگر به خوبی وب سایت خود را بهینه نکنید، چقدر مشتری بالقوه را از دست خواهید داد. بعلاوه، رنک و رتبه شما در موتور جستجو نیز آسیب خواهد دید. اگر کسی با استفاده از موبایل به وب سایت شما آمده و استفاده از وب سایت شما برایش سخت باشد، برخی دکمه ها کار نکنند و یا صفحات به کندی بارگذاری شوند، شما هیچوقت نخواهید توانست به رتبه های برتر گوگل برسید.
Navigation وب سایت را ساده سازی کنید: navigation وب سایت، فاکتور کلیدی برای سنجش UX و متعاقبا رنک و رتبه شما در موتور جستجو است. صفحه خانگی شما باید Navigation ساده و واضحی داشته باشد. کاربران باید بتوانند مستقیما از وب سایت شما استفاده کنند، آنها نباید به گام بعدی خود فکر کنند. یک روش موثر برای آنکه به گوگل کمک کنید صفحات شما را فهمیده و ایندکس کند این است که نقشه سایت بسازید.
بر روی کیفیت تمرکز کنید: Navigation تنها فاکتوری نیست که گوگل زمان بررسی و رتبه دادن به وب سایت شما به آن توجه می کند. فاکتورهای دیگری که باید بر روی آنها کار کنید، شامل چیدمان صفحه (page layout)، مرتبط بودن محتوا، اصالت محتوا، ساختار لینک داخلی و سرعت صفحه است.

وقتی صحبت از رنک کردن وب سایت در صفحات نتایج جستجو می شود، شکی نیست که تجربه کاربری ux یکی از حیاتی ترین فاکتورها است. اگر می خواهید بیشتر دیده شوید و نرخ تبدیل های خود را افزایش دهید، باید UX را با استراتژی سئو خود هماهنگ کنید.

از توصیه های بالا برای شروع استفاده کنید اما حتما بعد از این هم وب سایت خود را آزمایش کرده و آن را ارتقاء دهید. گذشته از این، توجه کنید که اگر راکد بمانید قطعا پیشرفت نخواهید کرد.
منبع:نیوسو

تگ ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code